adexo3
۲۷۴۶۷۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

استقلال آشفته ‌تـر است یا تراکتور؟

کاری نداریم به اینکه بازی روز یکشنبه استقلال مقابل تراکتورسازی پیش‌زمینه‌ای است برای دیدار حساس این دو تیم در رقابت‌های جام حذفی.

ایران ورزشی: کاری نداریم به اینکه بازی روز یکشنبه استقلال مقابل تراکتورسازی پیش‌زمینه‌ای است برای دیدار حساس این دو تیم در رقابت‌های جام حذفی. اصلاً به این هم کاری نداریم که نبرد این دو تیم پرهوادار به خودی خود تا چه اندازه می‌تواند با اهمیت باشد! همه این حساسیت‌ها را که کنار بگذاریم، آنچه این روزها بیشتر از هر زمان دیگری درباره هر دو تیم قابل توجه است وضعیت بحرانی و آشفتگی‌هایی است که در روزهای اخیر و در آستانه این رقابت گریبانگیر استقلال و تراکتورسازی شده است.

وضعیت نامعلوم تونی برای ماندن یا رفتن از تراکتور در روزهای پیش از دیدار این تیم با استقلال، خواه ناخواه روی تمرینات این تیم و آمادگی تراکتورسازان برای رویارویی با استقلال تأثیرگذار خواهد بود. بازیکنانی که بخش عمده‌ای از دوره آماده‌سازی خود در تعطیلی لیگ را در تردید و دودلی بوده‌اند که در بازی با استقلال چه کسی را روی نیمکت تیم خود خواهند دید؟ ! این موضوع بزرگترین ضربه برای تراکتورسازان است و شاید در نخستین نگاه یک امتیاز مثبت باشد برای استقلالی‌هایی که به ظاهر اوضاع آرامی را در این تعطیلات و روزهای منتهی به رویارویی با تراکتورسازی داشته‌اند.

برخلاف آنچه به نظر می‌رسد اما اوضاع آنقدرها هم به سود استقلال نیست. هرچند در این روزها اوضاع استقلالی‌ها آرام‌تر از تراکتورسازی به نظر می‌رسد و از هر جهت آنها تیمی هستند که روحیه بهتری برای مسابقه با تراکتورسازی دارند اما قدری که به عمق تیم و اوضاع حاکم بر آن دقت می‌کنیم می‌بینیم شاید تنها تفاوت استقلال و تراکتورسازی در این باشد که استقلالی‌ها سرمربی خود را برای بازی با تراکتور می‌شناسند (!) وگرنه تنش‌ها و مشکلات آبی‌پوشان در این روزها چیزی کم از مشکلات تراکتور ندارد. از اعتراض بازیکنان استقلال بابت برگزار نشدن اردو برای تیم و مشکلات شدید مالی بگیرید تا برسید به دلخوری پرویز مظلومی بابت بی‌برنامگی‌های باشگاه!

بازیکنان استقلال که بعد از تساوی مقابل سایپا از نظر روحی در شرایط خوبی به سر نمی‌بردند، با شروع تعطیلات لیگ، مجبور بودند مثل روزهای عادی در تمرینات روزمره تیم شرکت کنند. بدون اینکه اردویی در میان باشد! همین موضوع اعتراض استقلالی‌ها را در پی داشت. حرف بازیکنان هم این بود که حتی پرسپولیس با وجود مشکلات مالی‌اش برای بازیکنان اردویی در کیش ترتیب داده اما استقلالی‌ها از همان هم محروم بوده‌اند. این اعتراض‌ها البته در حد یک اعتراض ساده باقی ماندند و جدی‌تر از این نشدند تا بازیکنان شاهد اتفاقات جدیدتری از این دست باشند.

در ادامه برگزار نشدن اردو به دلیل مشکلات مالی، استقلالی‌ها حتی از برگزاری یک بازی تدارکاتی مناسب هم محروم بودند! با اینکه در ابتدا پرویز مظلومی تمایل داشت، دیداری تدارکاتی با تیم سایپا برگزار کند تا ضعف‌های بازیکنان در بازی قبل مقابل سایپا را در این دیدار تدارکاتی برطرف کند اما این تعلل در مذاکره با سایپایی‌ها باعث شد آنها برنامه بازی با ذوب‌آهن را پیش از مسابقه با استقلال قطعی کنند. برگزار نشدن این دیدار تدارکاتی هم خیلی زود حل و فصل شد و استقلالی‌ها با اعلام اینکه می‌خواهند به مصاف تیم امید خود بروند، خود را دلداری دادند که اوضاع آنقدرها هم که فکر می‌کنند بد نیست! دیگر بگذریم از اینکه در فاصله تصمیم‌گیری برای بازی با سایپا تا قطعی شدن بازی با تیم امید، مذاکرات ناموفقی هم برای برگزاری دیدار تدارکاتی با صنایع اراک انجام شده بود.

بی‌برنامگی‌ها و آشفتگی‌های استقلال اما به همین‌جا ختم نشد و اوج وخامت اوضاع وقتی بود که بازی تدارکاتی استقلال با امیدهایش هم به خاطر نبود دو، سه کارگر انجام نشد! ضرری که علاوه بر تیم بزرگسالان استقلال متوجه تیم امیدهای این باشگاه هم بود و باعث شد نه تنها تمرینات هر دو تیم در کمپ ناصر حجازی لغو شود، بلکه طبیعتاً دیگر خبری هم از بازی تدارکاتی نبود.

لغو تمرین و دیدار تدارکاتی استقلالی‌ها اما به خاطر بارش سنگین برف یا مشکلاتی از این قبیل نبوده؛ یک بی‌برنامگی‌ ساده و نبود دو یا سه کارگر دلیل اصلی این اتفاق بود. در واقع کسی نبود کاورها را از روی چمن بردارد و استقلالی‌ها به همین سادگی تمرین و بازی تدارکاتی خود را از دست دادند. اینکه چرا در کمپ حجازی و با وجود آنکه ساعت این دیدار تدارکاتی از قبل مشخص بود کسی به این مهم اهمیت نداده در نوع خود برای باشگاهی که دو ستاره به‌عنوان دو قهرمانی آسیا روی سینه دارد بسیار عجیب بود. در واقع این اوج بی برنامگی است که البته پرویز مظلومی و علی سامره هم از آن دلخور شدند.

حالا با مرور تمام مشکلات و دردسرهایی که استقلالی‌ها در مدت تعطیلات لیگ پشت ‌سر گذاشته‌اند آیا می‌توان وضعیت استقلال را پیش از هفته چهاردهم بهتر از وضعیت تراکتورسازی دانست؟ آیا می‌توان مطمئن بود که استقلال بتواند بازی خوبی مقابل تراکتورسازی انجام دهد و پیش از دیدار مقابل این تیم در مرحله نیمه نهایی جام حذفی بیشترین بهره را از این دیدار ببرد؟ !
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج